Wat kan jij verwachten?

Een persoonlijk gesprek

Maak vrijblijvend contact

Wil je meer weten over de mogelijkheden die ik jou en jouw omgeving kan bieden? Neem contact met mij op via het contactformulier. Maar u mag mij ook appen of bellen. Daarna neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

Afspraak maken

Voelt het goed?

In een eerste gesprek vrijblijvend thuis maken we kennis en leg ik uit wat ik met ‘Welzijn an hoes’ voor jullie kan betekenen. Samen bekijken we de mogelijkheden: wat geeft jouw dag kleur, wat telt voor jou, je partner, familie en/of je mantelzorger(s)? 

Ondersteuning en begeleiding an Hoes

Als we allebei een goed gevoel hebben over de kennismaking - de ‘klik’ er is - kunnen we verdere afspraken maken en vastleggen.

Betaling en vergoedingen

Naast betaling vanuit particuliere middelen is het mogelijk ‘Welzijn an hoes’ te betalen via een persoonsgebonden budget (pgb).

Veelgestelde vragen

Biedt ‘Welzijn an hoes’ ook medische zorg of huishoudelijke hulp?

Nee, ‘Welzijn an hoes’ is juist een aanvulling op deze vorm van zorg en hulp. Wat telt is jouw welzijn/welbevinden, samen dementie leefbaar maken en kijken wat wél kan.

Samen kijken wat het meest geschikt is in jou/jullie situatie.  De begeleiding kan variëren van 1 tot 3 uur per dagdeel. Dat kan - op basis van behoefte - gemiddeld 1 of 2 keer per week.

Ik vind het belangrijk dat u tevreden bent over mijn zorgverlening. Ik doe mijn best u zo goed mogelijk zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat er dingen misgaan of anders lopen dan u verwacht. Dit hoor ik graag, zodat ik samen met u naar een oplossing kan zoeken en ik mijn zorgverlening kan verbeteren.

Folder

Klachtenformulier

Dementie verloopt bij iedereen anders. En natuurlijk is ook ieder mens verschillend. Door de ziekte begrijpen partners of familie elkaar soms niet meer. Dit ‘onbegrepen gedrag’ kan geleidelijk of plotseling optreden. ‘Welzijn an hoes’ gaat samen met de persoon met dementie en/of de mantelzorger/omgeving op zoek naar de oorzaak van onbegrepen gedrag. Samen proberen we frustraties weg te nemen of ermee leren omgaan. Vanuit professie en ervaring geeft ‘Welzijn an hoes’ met humor en positiviteit weer kleur aan je dag.

Een ecogram is een schema van het sociale netwerk om je heen. Het gaat dan niet alleen om familie, maar ook buren, kennissen, (oud-)collega’s. Een ecogram laat zien wie wat voor jou kan doen. Dit kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan een kennis die elke week meegaat zwemmen of een buurman die samen met jou de tuin onderhoud.

Kosten op aanvraag. Naast betaling vanuit particuliere middelen is het mogelijk ‘Welzijn an hoes’ te betalen via een persoonsgebonden budget (pgb) of WMO. De diensten zijn vrijgesteld van btw.

Welzijn is een gevoel van welbevinden en tevredenheid in het leven. Het staat voor de mate waarin iemand zich lichamelijk, geestelijk en sociaal goed voelt. Het gaat om het in balans zijn van deze gevoelens.

De welzijnsmedewerker heeft tijd voor jouw specifieke wensen. Het deel (persoonlijke) welzijn neemt ‘Welzijn an hoes’ graag op zich voor mensen met dementie in de gemeente Tubbergen en Dinkelland. Zie het als een extraatje in je leven, ter aanvulling op de zorg. 

Een casemanager dementie kan je de weg wijzen in het oerwoud van wetten, regels en mogelijkheden voor zorg en welzijn. 

Eigenlijk versterken de casemanager en welzijnsmedewerker elkaar.

Ja, in een eerste of tweede gesprek maken we samen afspraken die we vastleggen. Aanpassingen doorvoeren kan altijd. Samen ontdekken we wat het beste werkt in jouw thuissituatie.

‘Staat jouw vraag hier niet tussen?
Bel mij gerust’

Ervaringen

Welzijnsmedewerker Mirjam (1974) woont samen in Tubbergen en heeft twee zoons

‘Al jarenlang begeleid ik als welzijnsmedewerker bij Trivium Meulenbelt Zorg mensen met dementie. Ook kreeg ik van heel dichtbij meermaals te maken met dementie. Ik zag emotionele worstelingen, frustraties en wederzijds onbegrip. Maar gelukkig leerden mijn eigen ervaringen me ook dat aandacht en goede begeleiding thuis mensen met dementie en hun mantelzorgers heel veel oplevert!’